Ons team

ons team

Tamara
Voorzitter

Ik ben Tamara. Ik sta inmiddels 25 jaar voor de klas als docent Engels en geniet daar nog iedere dag van. Never a dull moment! In mijn vrije tijd lees ik graag, kijk graag naar Britse detectiveseries, maak kleding, bezoek musea en probeer mij de Spaanse taal eigen te maken. Ik ben recht door zee, vooruitstrevend, werk graag samen en ik ben soms misschien een beetje te perfectionistisch. Mij zul je niet snel tijdens een musical of andere theaterproductie op het podium zien, omdat ik geen talent heb voor zang of dans. Mijn kracht ligt veel meer bij het regisseren, teksten schrijven, kleding maken en al die andere dingen die achter de schermen moeten gebeuren om een musical op de planken te zetten. Om eerlijk te zijn, ik droom er nog steeds van om een jaartje achter de schermen te werken bij een grote musical of theaterproductie. In de afgelopen 18 jaar heb ik mijn enthousiasme voor musicals gedeeld met anderen en laten zien dat musicals een verrijking zijn voor jongeren. Ik heb hier zelfs onderzoek naar gedaan voor mijn studie Ecologische Pedagogiek, waaruit is gebleken dat musicals jongeren een kans bieden om uit hun comfortzone te stappen, hun grenzen te verleggen, meer zelfvertrouwen te krijgen en hun talent te ontdekken in een veilige en ongedwongen omgeving. Dus: Keep Calm and Love Musicals!

Yacintha
Secretaris & penningmeester

Ik ben Yacintha, van beroep docent Aardrijkskunde. Mijn grootste hobby is zingen, vooral in musicals of theateruitvoeringen, waarbij ik ook schrijf, regisseer en decor en kleding maak. Ik heb zelf gespeeld in de musicals Footloose, Titanic en Once Upon a Dream. Ik zing bij een koor en in de maand december zing ik meestal in mijn Dickensoutfit alle kerstliedjes die je kunt bedenken. IJsland is mijn “place to be” en Australië & Nieuw Zeeland mijn bucketlist top één. Ik ben in het bezit van een goede dosis enthousiasme en humor, lust graag thee, ik houd van duidelijkheid, planmatig en constructief werken en doen wat je beloofd. De afgelopen 12 jaar heb ik mijn enthousiasme voor musicals proberen in te zetten om jongeren hun talenten te laten ontdekken. Van muurbloem tot extravert, samen je grenzen verleggen door middel van muziek, spel en dans, zorgt voor verbinding en groei van je zelfvertrouwen. Iets fout doen bestaat niet, het kan hooguit anders. En anders wil niet zeggen dat het moet zoals wij het vinden, maar juist hoe het goed voelt voor iedereen. En je goed voelen is het belangrijkste. Ik zou zeggen: “join the club!”

foto: Fotostudio Ferdinand Beuse
Femke
Algemeen bestuurslid

Musical stroomt door mijn aderen. Als jong meisje zong ik al iedereen de oren van het hoofd. Eerst vooral kinderen voor kinderen en daarna alles wat met musical te maken heeft. Ik heb onder andere gespeeld in de musicals Aladdin, Willem van Oranje, Titanic (2x zelfs), A Christmas Carol en The Wizard of Oz. Ik heb tevens veel ervaring met zingen in diverse koorprojecten en elke kerst kun je mij beluisteren in een Dickens-koor. Wij reizen dan het hele land door en komen op de meest bijzondere gelegenheden. Zingen kan iedereen! Soms is het misschien een beetje spannend in het begin, maar samen maken we stap voor stap kennis met jouw talent. Dat doen we op jouw eigen tempo, zodat je kan schitteren en stralen op het podium.

Naast het zingen ben ik pedagoog. Als pedagoog laat ik jongeren, op hun eigen tempo en in een vertrouwde omgeving, opbloeien tot een prachtige bloem.

foto: Fotostudio Ferdinand Beuse
Deirdre
Algemeen bestuurslid

Al meer dan een decennium ondersteun ik als decorbouwer, visagist, regisseur en schrijver met veel plezier en gedrevenheid Tamara en Yacintha bij hun musicalprojecten om jongeren hun talenten te laten ontdekken. Hierbij word ik ingezet bij alles waar handjes nodig zijn en treed ik op als de verbindende factor. Ik haal ontzettend veel voldoening uit de sociale ontwikkeling en de boost in zelfvertrouwen die een productie bij jongeren teweeg kan brengen.

Schuilt er ook een Poppie in jou?

Lisa
Algemeen bestuurslid

Ik ben Lisa en ik ga dansend en swingend door het leven met een grote glimlach op mijn gezicht. Graag deel ik mijn enthousiasme rondom dans met anderen en daarom geef ik sinds 2015 dansles. Naar mijn mening kan dans enorm bevorderlijk zijn voor je zelfvertrouwen en daar heb je je hele leven profijt van. Er is niets mooiers dan de persoonlijke groei te mogen ervaren van een ander die langzaam zijn eigen grenzen verlegt. Jezelf goed, maar vooral thuis voelen is het allerbelangrijkste als ik les geef. Dit geeft je de ruimte om alles los te laten en volledig jezelf te zijn. Als we dit kunnen bereiken, kunnen we gezamenlijk de mooiste dansen en spektakels neerzetten. Wees welkom en doe mee met dit feest.

Tirza
Algemeen bestuurslid

De podiumkunsten zijn een grote passie van mij. Vanaf dat ik 7 jaar werd, volg ik dans- en theaterlessen en ben ik verwonderd door de musicals die ik bezoek. Ik heb gemerkt dat wanneer ik doe wat ik leuk vind, het leven een stuk leuker en makkelijker wordt. Theater is mijn uitlaatklep, mijn inspiratiebron en iets waar ik veel energie van krijg. Het doet me ook ontzettend goed om anderen te zien genieten van het neerzetten van een musical en dus ben ik daar heel graag onderdeel van. Recentelijk heb ik de opleiding Culturele en Maatschappelijke Vorming afgerond, waarin ik me heb verdiept en ervaring opgedaan heb in het jongerenwerk en talentontwikkeling.